Aktualności

Kolejne oszustwo na BLIK. Nie dajmy się oszukać

Nowomiejscy kryminalni przyjęli kolejne zawiadomienie o oszustwie metodą „na BLIKA-a”. Policjanci apelują o zwrócenie uwagi na oszustów działających tą metodą. Przestępcy wykradają dane z kont społecznościowych, i podając się za znajomych namawiają użytkowników o szybką pożyczkę z wykorzystaniem kodu „Blik” lub zachęcają do udziału w loterii. Mieszkanka naszego powiatu straciła w ten sposób blisko 1200 złotych.

W sobotę (18.05.24 r.) do nowomiejskiej komendy Policji wpłynęło zgłoszenie dotyczące oszustwa metodą „na BLIK-a”. Ofiarą tego oszustwa padła mieszkanka naszego powiatu. Oszust za pośrednictwem jednego z komunikatorów podszył się za jej koleżankę i wysyłał jej wiadomość z informacją, że bierze udział konkursie organizowanym przez jedną z sieci sklepów, w którym można wygrać pieniądze. Następnie „koleżanka” poprosiła o numer telefonu pokrzywdzonej informując, że podzieli się wygraną. W kolejnej wiadomości poinformowała, ze wygrała 2500 zł. Poprosiła o wygenerowanie i podanie jej kodu BLIK. Pokrzywdzona myślała, że ma wygenerować te kody, by wygrane pieniądze wpłynęły na jej konto. Dlatego wygenerowała kilka kodów. W pewnym momencie zorientowała się, że z jej konta ubywają pieniądze. Łącznie straciła blisko 1200 zł. Wówczas zorientowała się, że została oszukana.

 

Oszustwo na BLIK-a” to bardzo popularny sposób, jaki wykorzystują przestępcy do wyłudzania pieniędzy. Absolutnie nie należy przekazywać kodów, nawet jeśli osoba, która do nas napisze poprzez jeden z komunikatorów, jest nam znana i bliska. Trzeba mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego czy członka rodziny i wykorzystując znajomość chce nas oszukać i okraść. W przypadku przekazania kodu BLIK, jeśli w ustawieniach aplikacji bankowej nie zostało zaznaczone, że operacja wymaga zatwierdzenia przez właściciela konta, osoba która go otrzyma, może wypłacić pieniądze bez użycia karty.

 

Zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze, skontaktujmy się z tą osobą telefonicznie, nie przez komunikator, i sprawdźmy czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci.

Powrót na górę strony