Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Twoje oszczędności są zagrożone- Uwierzył w legendę oszustów i stracił ponad 35 tys. zł

Oszustwa na pracownika banku zdarzają się często – ofiarami są nie tylko seniorzy, lecz także młodsze osoby. Jeśli odbierzemy telefon i osoba dzwoniąca podaje się za pracownika banku i mówi, że oszczędności na twoim koncie są zagrożone, ROZŁĄCZ SIĘ! Zachowaj szczególną ostrożność podczas takiej rozmowy i zwróć uwagę na to, w jaki sposób mówi dzwoniący. Tylko od naszej czujności zależy, czy damy się oszukać. Mieszkaniec powiatu nowomiejskiego zainstalował specjalną aplikację po namowie rzekomego pracownika banku i w konsekwencji stracił ponad 35 tys. zł.

W czwartek (06.02.25r.) do nowomiejskich policjantów zgłosił się 30-letni mężczyzna, który zawiadomił, ze dzień wcześniej padł ofiarą oszustwa. Z jego relacji wynikało, że zadzwonił do niego jakiś mężczyzna przedstawiający się za pracownika banku w którym na konto i poinformował, że jego oszczędności są zagrożone. Powiedział, że ktoś dokonał z jego konta trzech wypłat po 500 zł, a następnie przełączył go do innego pracownika banku. Ten także powiedział, że jego oszczędności są zagrożone i musi je przelać na zastępcze konto. Do tego celu miał zainstalować aplikację zdalnego pulpitu,co też zrobił. Wykonując polecenia rzekomego pracownika banku wykonał kilka przelewów na wskazane konto….niestety w ten sposób stracił ponad 35 tys. zł.

Kiedy ktoś do nas zadzwoni i informuje, że nasze oszczędności są zagrożone musimy mieć świadomość, że to może być manipulacja i próba oszustwa. Jeżeli mamy jakiekolwiek podejrzenie co do autentyczności numeru telefonu lub danej sytaucji –ROZŁĄCZAMY SIĘ!!!

Zadzwoń i zweryfikuj pracownika banku.

  • Pamiętaj, pracownik banku nigdy nie będzie żądał przelania Twoich pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda również danych do logowania ani danych osobowych, nie będzie również prosił o zainstalowanie dodatkowych oprogramowań na Twoich urządzeniach. Tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić, dzwoniąc na infolinię.

Co należy zrobić, gdy zostaniemy oszukani?

  • W przypadku, kiedy się zorientujemy lub będziemy mieli jakiekolwiek podejrzenie o oszustwie, NATYCHMIAST powinniśmy złożyć w swoim banku reklamację dotyczącą transakcji. Skontaktuj się i opowiedz o zaistniałej sytuacji. Podaj dane przelewu, który został wysłany do nieuczciwego odbiorcy. Złóż reklamację według polityki przyjętej przez bank, w którym prowadzisz konto. O szczegółach całej procedury zostaniesz poinformowany przez pracownika banku. Następnie złóż zawiadomienie na policji.
Powrót na górę strony