Aktualności

Potrzebujesz wsparcia? Zadzwoń, porozmawiaj!

W trosce o szeroko rozumiane bezpieczeństwo dzieci i młodzieży, w Komendzie Głównej Policji opracowany został plakat i ulotka zawierająca informacje o numerach telefonów obsługiwanych przez instytucje i organizacje udzielające wsparcia i pomocy młodym ludziom. Ponadto na portalu policja.pl uruchomiono stronę internetową dedykowaną tym telefonom, z której można pobrać plakat czy ulotkę.

Jeżeli jesteś w kryzysie i potrzebuje pomocy wiedz, że zawsze możesz porozmawiać!

Wiele instytucji i organizacji pozarządowych prowadzi telefony zaufania. Coraz częściej, z uwagi na problemy z rozmową o trudnych sprawach, dzieci i młodzież korzystają z chatu jako sposobu komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Część z tych telefonów dedykowana jest konkretnym sprawom. Jednakże większość telefonów zaufania adresowanych w szczególności do dzieci i młodzieży, to numery telefonów, pod które można zadzwonić w każdej sprawie, zawsze, kiedy potrzebna jest rozmowa. Może ona dotyczyć problemów z nauką w szkole, relacjami rówieśniczymi czy rodzinnymi, emocji, przyjaźni, poczuciu bezsilności, dyskryminacji, ale również kryzysu psychicznego. Telefony i chaty zaufania obsługują specjaliści – pedagodzy, psychologowie. Dzwoniąc do telefonu zaufania warto pamiętać, że jest on anonimowy, czyli nie ma potrzeby podawania imienia, nazwiska ani miejsca zamieszkania. Większość z tych numerów są to numery bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych. A część z tych telefonów obsługiwana jest całą dobę, tzn. 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.

Powrót na górę strony