Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejny kierujący rażąco przekroczył prędkość w obszarze zabudowanym

Prędkość – nadmierna i przekroczona ponad tą dozwoloną jest najczęstszą przyczyną najtragiczniejszych w skutkach wypadków drogowych. Dlatego nowomiejscy policjanci regularnie prowadzą kontrole prędkości osiąganych przez kierowców. Wczoraj kolejny kierowca stracił prawo jazdy z powodu rażącego przekroczenia prędkości w obszarze zabudowanym. To już 21 taki przypadek w tym roku.

Funkcjonariusze ogniwa ruchu drogowego, w ramach codziennej służby prowadzą pomiary prędkości na terenie całego naszego powiatu.

 

Patrol ogniwa ruchu drogowego prowadził pomiar prędkości w Mrocznie, w miejscu, które już kilkakrotnie było wskazywane na Krajowej Mapie Zagrożeń jako miejsce w którym właśnie prędkość jest przekraczana. Policyjny pomiar wskazał, że kierujący fiatem ducato przekroczył prędkość w obszarze zabudowanym o 53 km/h. 26-letni mieszkaniec województwa lubelskiego został zatrzymany przez policjantów, którzy zatrzymali mu prawo jazdy, został on także ukarany mandatem karnym oraz wzbogacił się o 10 punktów karnych.

 

 

Fakty w pigułce:


 

  • W minionym 2019 roku nowomiejscy policjanci ujawnili 7240 wykroczeń przeciwko bezpieczeństwo w komunikacji, aż 3998 przypadków dotyczyło przekroczenia prędkości.

  • W 41 przypadkach, były to przekroczenia dozwolonej prędkości w obszarze zabudowanym o ponad 50 km/h. Dla właśnie tylu kierowców skończyło się to zatrzymaniem uprawnień do kierowania na okres co najmniej 3 miesięcy.

  • Od początku tego roku nowomiejscy policjanci ujawnili 21 przypadków przekroczenia prędkości w obszarze zabudowanym o ponad 50 km/h.

     

     

    Pamiętajmy:

     

    Wraz ze wzrostem prędkości panowanie nad pojazdem staje się coraz trudniejsze. Wydłuża się droga hamowania, a jednocześnie skraca się czas niezbędny na odpowiednią reakcję, zarówno ze strony kierującego, jak i innych uczestników ruchu.


 

Im większa prędkość pojazdu tym:

  • gorsze postrzeganie otoczenia przez kierowców i ograniczony odbiór informacji,

  • mniejsza przyczepności opon do nawierzchni,

  • dużo większa energia zderzenia z innym pojazdem lub stałą przeszkodą i tragiczniejsze skutki dla kierowcy, pasażerów oraz osób postronnych.




 

Powrót na górę strony