Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Rozmawiali o bezpieczeństwie podczas rozgrywek piłki nożnej w powiecie nowomiejskim

Z inicjatywy Pierwszego Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji w Nowym Miecie Lubawskim mł. insp. Mirosława Mozarczyka w sali odpraw komendy, odbyło się spotkanie organizacyjne policjantów oraz prezesów i przedstawicieli klubów piłkarskich. Spotkanie to miało na celu wypracowanie współpracy pomiędzy podmiotami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo stadionowe.

Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników odbywających się imprez sportowych, a w szczególności rozgrywek meczów piłki nożnej, w ramach współpracy pomiędzy klubami sportowymi i policją w sali odpraw nowomiejskiej komendy policji odbyło się spotkanie organizacyjne z przedstawicielami instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo stadionowe. Spotkanie przeprowadził Pierwszy Zastępca Komendanta Powiatowego mł. insp. Mirosław Mozarczyk wraz z Zastępcą Naczelnika Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego podkom. Leszkiem Rajkowskim, a wzięli w nim udział przedstawiciele klubów KS Wicher Gwiździny, UKS Żak Jamielnik, KS Mroczno, KS Finishparkiet Drwęca Nowe Miasto Lubawskie i LZS Radomniak Radomno.

Podczas spotkania poruszono zagadnienia dotyczące współpracy w zakresie monitorowania grup kibiców oraz środowisk sportowych przebywających na terenie powiatu nowomiejskiego ale także osób przyjezdnych na zgrupowania. Kierownictwo nowomiejskiej policji główny nacisk położyło na potrzebę systematycznej wymiany informacji pomiędzy instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w tym zakresie, w celu niwelowania zachowań grup pseudokibicowskich, także z uwzględnieniem przejazdu kibiców przez powiat nowomiejski.

Ponadto poruszono temat związany z działaniami prewencyjnymi i odpowiedzialnością organizatorów oraz służb porządkowych podczas rozgrywek na podległym terenie, szczególnie na zabezpieczenie logistyczne terenu oraz stref kibica. Omówiono także obowiązki wynikające z zagadnienia związanego z potencjalnymi zagrożeniami, ze zwróceniem uwagi na zachowania kibiców podczas trwania rozgrywek m.in spożywanie alkoholu czy zakłócanie porządku publicznego. Wszyscy uczestnicy spotkania zgodnie potwierdzili potrzebę bieżącej wymiany informacji pomiędzy przedstawicielami policji i klubami piłkarskimi jak również konieczności systematycznego, monitorowania grup kibiców. Tego typu spotkania będą nadal organizowane przed kolejnymi rundami sezonu piłkarskiego.


 

Przypominamy :

Każdy obiekt sportowy na terenie którego rozgrywane są mecze piłkarskie powinien posiadać regulamin, na podstawie którego respektowane powinny być odpowiednie przepisy:

 

  • wszystkie osoby przebywające na terenie obiektu zobowiązane są do podporządkowania się poleceniom pracowników stadionu, służb porządkowych i innych osób reprezentujących administratora
  •  na terenie obiektu obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych i środków odurzających


 

zakaz wnoszenia na stadion :

  • broni wszelkiego rodzaju, pojemników do rozpylania gazów, substancji żrących lub farbujących
  • fajerwerków, kul świecowych i innych przedmiotów pirotechnicznych
  • rzucania wszelkimi przedmiotami, rozniecania ognia


 

Osoby naruszające zasadny bezpieczeństwa i popełniające przestępstwa i wykroczenia podlegają odpowiedzialności karnej na podstawie kodeksu wykroczeń, kodeksu karnego i ustaw szczególnych

 


 

  • spotkanie z przedstawicielami klubów piłkarskich
  • spotkanie z przedstawicielami klubów piłkarskich
  • spotkanie z przedstawicielami klubów piłkarskich
Powrót na górę strony