Aktualności

Strona znajduje się w archiwum.

Kolejny kierujący rażąco przekroczył prędkość w obszarze zabudowanym

Prędkość – nadmierna i przekroczona ponad tą dozwoloną jest najczęstszą przyczyną najtragiczniejszych w skutkach wypadków drogowych. Dlatego nowomiejscy policjanci regularnie prowadzą kontrole prędkości osiąganych przez kierowców. W Gwiździnach kolejny kierowca stracił prawo jazdy z powodu rażącego przekroczenia prędkości w obszarze zabudowanym. To już 27 taki przypadek w tym roku.

Funkcjonariusze ogniwa ruchu drogowego, w ramach codziennej służby prowadzą pomiary prędkości na terenie całego naszego powiatu. Patrol ogniwa ruchu drogowego prowadził pomiar prędkości w Gwiździnach, w miejscu, które już kilkakrotnie było wskazywane na Krajowej Mapie Zagrożeń jako miejsce w którym właśnie prędkość jest przekraczana. Policyjny pomiar wskazał, że kierujący oplem astra przekroczył prędkość w obszarze zabudowanym o 54 km/h. 21-letni mieszkaniec Nowego Miasta Lubawskiego został zatrzymany przez policjantów, którzy zatrzymali mu prawo jazdy, został on także ukarany mandatem karnym oraz wzbogacił się o 10 punktów karnych.

 

Fakty w pigułce:

 

W minionym 2019 roku nowomiejscy policjanci ujawnili 7240 wykroczeń przeciwko bezpieczeństwo w komunikacji, aż 3998 przypadków dotyczyło przekroczenia prędkości.

 

W 41 przypadkach, były to przekroczenia dozwolonej prędkości w obszarze zabudowanym o ponad 50 km/h. Dla właśnie tylu kierowców skończyło się to zatrzymaniem uprawnień do kierowania na okres co najmniej 3 miesięcy.

 

Od początku tego roku nowomiejscy policjanci ujawnili 27 przypadków przekroczenia prędkości w obszarze zabudowanym o ponad 50 km/h.

 

Pamiętajmy:

 

Wraz ze wzrostem prędkości panowanie nad pojazdem staje się coraz trudniejsze. Wydłuża się droga hamowania, a jednocześnie skraca się czas niezbędny na odpowiednią reakcję, zarówno ze strony kierującego, jak i innych uczestników ruchu.

 

 

Im większa prędkość pojazdu tym:

 

  • gorsze postrzeganie otoczenia przez kierowców i ograniczony odbiór informacji,

 

  • mniejsza przyczepności opon do nawierzchni,

 

  • dużo większa energia zderzenia z innym pojazdem lub stałą przeszkodą i tragiczniejsze skutki dla kierowcy, pasażerów oraz osób postronnych.